Fariha Saibani on Instagram!

Showing posts with label wanita. Show all posts
Showing posts with label wanita. Show all posts

05 November 2009

Mereka Lelaki AJNABI!



SAYANGNYA ALLAH DENGAN KAUM HAWA!
SubhanAllah, Maha Suci Allah dari sebarang kekurangan. Aku sedikit berdukacita melihat perkembangan rakan-rakan di kolej ini. Rata-ratanya seperti tidak punya jati diri. Aku tekankan kepada kaum hawa. Kaum yang dikatakan lemah, tapi sebenarnya mereka yang melemahkan diri. Macam-macam ada. Mungkin begitulah perkara yang berlaku. Aku hanya menyentuh isu yang amat sinonim dengan kaum hawa iaitu dalam menjaga "aurat". Padaku aurat itu merupakan harga diri yang tertinggi. Tapi, sekiranya di pratontonkan secara PERCUMA, lalu apa nilai yang ada padanya? Kerana dirimu begitu berharga?

Allah Ya A'lim. Allah itu Maha Mengetahui. Allah Ya Khaliq, Allah itu merupakan Sang Pencipta. SubhanAllah, kalau dah kata Dia yang mencipatakan kita, kalau kita sedar bahawa sesungguhnya kita ini makhluk cinpatanNYA. Lalu kenapa masih lagi mahu mengingkari laranganNYA. Seolah kita menabik dada mengatakan bahawa, "ikut suka akulah, aku selesa macam ini". Sebenarnya, tingkah laku kita itulah bahasa kita kepada Tuhan. Tidak takutkah anda dengan azab yang dijanjikan olehnya. Dan syurga Allah itu benar, neraka Allah tiu benar!

MACAM-MACAM
Ada yang dulunya bertutup litup, bertudung labuh, pakai stokin, tapi lepas tuh pakai tudung biasa, tak pakai stokin. Ada yang dari tak bertudung kepada bertudung, tapi pakai tudung tu macam biskut chipsmore, kejap ada, kejap tak de. Agak-agak kalau nak berfesyen atau "new look" dia pakai tudung. Ada yang time pergi kelas je dia pakai tudung, bila balik kelas pergi kedai ke, pergi pasar malam ke. Ghaib pula tudungnya. Tapi, tak kurang juga yang berubah memakai tudung dan istiqomah denganya. Macam-macam ragam manusia yang memeningkan dan mengelirukan kepala. Kadang baru harini rasa bersyukur sangat nampak dia berubah pakai tudung, tak lama selepas itu terbang pula tudungnya entah kemana. Pakai tudung saji pula..eh..eh..tak..tak..gebang je..huhu..

Tekanan aku di buatnya. Ada juga yang waktu bulan puasa memakai tudung, punya gembira hati menyambut perubahannya, moga tarbiyah ramadhan terkesan di hatinya. Tapi bila lepas ramadhan habis, hukum Allah pon habis. Pakailah undang-undang sendiri. Sedarkah anda, sebenarnya anda bermain dengan hukum Tuhan. Sedarkah KITA? Wajib tak solat? Aurat pon sama wajib macam solat. Boleh ke kata, saya tak bersedialah untuk solat? Jadi, sama juga tentang aurat. Nanti depan Allah nak cakap macam tuh? Ya Allah, aku tak bersedialah nak ikut arahan Kau Ya Allah. Nah, neraka untukmu. Nak ke begitu? Penulisan ini adalah lebih untuk muhasabah diri. Allah mensyariatkan kita untuk menutup aurat adalah untuk kebaikkan kita juga.

Seolah-olah anda membiarkan lelaki-lelaki di luar sana melihat anda secara PERCUMA, yang sepatotnya di bayar dengan mahar yang di iring dengan tanggungjawab yang berat untuk di pikul. Jadikanlah dirimu mawar berduri. Cantik, harum namun terjaga rapi.





5 SYARAT NAK BUAT MAKSIAT:
1) JIKA BUAT MAKSIAT DENGAN ALLAH, JANGAN MAKAN REZEKI DARINYA
2) KALAU MAHU BERMAKSIAT, JANGAN TINGGAL DIBUMINYA.
BUAT PLANET SENDIRI.
3) JIKA MASIH MAHU BERBUAT MAKSIAT, CARILAH TEMPAT TERSEMBUNYI YANG TIDAK TERLIHAT OLEHNYA.
4) MALAIKAT MAUT DATANG KATAKAN: TUNGGU SAT, AKU NAK BERTAUBAT..??
5) MALAIKAT ZABANIAH NAK BAWA KE NERAKA, JANGAN IKUT. CADANGAN, KEJUNGKAN KAKI. MACAM BOLEH?

kalau confirm 5 bende ni boleh lepas. Ha...silalah bermaksiat.



wallahualam..wassalam..

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)