Follow Fariha Saibani in INTAGRAM @farihasaibani_coach for latest update.#teamsurikurus

26 March 2013

Are you IN CONTROL?

Salam..:)

Bila dah lama buat Herbalife ni dah jumpa macam-macam perangai orang. dari yang muda hinggalah ke tua. Dalam situasi kat universiti sampailah ke masyarakat sekeliling. Seronok dapat collect macam-macam story, ada yang inspired ada yang boleh diambil untuk jadikan pengajaran. That's how it make us become grateful in life and matured.

Dalam hidup ni dia ada dua bende je.

Pilih satu antara dua.

Tidak ada yang atas pagar. 

Baik atau buruk. Baik atau jahat. Nak atau tak nak. It's call Decision.




SITUASA I
A: Saya buat Herbalife ni cuma part time sahaja, Masa sangat-sangat limited, Hanya selepas waktu habis bekerja baru kami boleh melakukan Herbalife. Alhamdulillah, focus dengan menggunakan sepenuh masa yang ada kami boleh melakukan personal volum 10k dalam 3bulan berturut-turut.

B: Parents saya sangat menentang saya buat Herbalife ni, tapi saya tahu Herbalife ni bagus dan apa yang saya buat ni perkara baik dan untuk masa depan saya. Mereka menentang sebab mereka belum nampak apa yang saya nampak. Saya akan buktikan pada mereka yang Herbalife memang untuk saya dan saya boleh berjaya dengan Herbalife. Jadi, saya harus bekerje keras!

SITUASI II
A: Saya ni bekerja/student, memang tak ada masa nak buat perkara lain. Kadang out station, nak uruskan keluarga lagi, memang tak sempat. Nak buat tapi.... Itulah, kekangan masa yang jadi "penghalang".. Kalaulah saya ada masa lebih... 

B: Kak, saya memang tak boleh nak buat Herbalife ni, mak saya suruh saya focus belajar 100% pada study dulu dia tak bagi nak buat bende lain. Nak buat tapi.... tulah, parents tak bagi. Kene tunggu habis belajar dulu baru boleh buat dan nak kerje dulu boleh kumpul modal nak buat Herbalife ni.....

SITUASA I vs SITUASI II

Ramai orang yang selalu membiarkan keadaan luar yang membuat keputusan untuk diri mereka. Cuaca, ekonomi, masa. Waiting for the blue sky to happen into their life.

I always tell people, something good doesn't come easy. Mesti akan ada halangan, so you have to solve the challenge and move forward. 

The circumstances doesn't change, YOU CHANGE!

Selalu sangat kita membataskan diri kerana perkara luaran sedangkan potensi sebagai manusia ni lebih dari tu. So kita Decide sendiri nak jadi orang yang macam mana?

Have a strong character to decide on your own or you let other people to decide for you? Sometimes, people decide not to decide. haha.

Ramai yang tak perasan bab tu. Selalu saja "aku tak boleh nak buat keputusan la". Well, it's because we don't decide to decide.  


So, are you in control of yourself???


No comments:

NOTICE!!!

Sekiranya anda merupakanexisting customer/member Herbalife, sebarang pertanyaan sila ajukan kepada COACH ANDA. Kami tidak berhak menjawab sebarang pertanyaan. Program Herbalife adalah personalize, hasil produk yang baik datang daripada komunikasi yang baik antara anda dan coach anda. Semoga berjaya!! :)